Magasin
Varumärkesbyggande magasin som skapar läsvärde.
Ibland sägs det att ingen orkar läsa långa texter. Trots det slår bokförsäljningen rekord år efter år och alla läser på sina telefoner flera timmar om dagen. Under åren har vi tagit fram ett antal fysiska magasin för olika målgrupper, sammanhang och syften. Här är ett axplock!
Rampljus – Vara Konserthus
Under pandemin behövde Vara Konserthus visa upp verksamheten och programutbudet på ett annat sätt än tidigare. Det redaktionella magasinet Rampljus visade konserthusets bredd och spets, och innehöll allt från intervjuer med artister till anekdoter från teknikteamet bakom kulisserna. Rampljus skickades ut fysiskt till befintliga och potentiella kunder samt delades ut i konserthuset och på olika platser runt om i Vara. Nunchi genomförde intervjuer och producerade innehåll samt deltog i arbetet med utformning och layout av magasinet. Rampljus blev nominerat i Publishingpriset två år i rad.
I samarbete med Vara Konserthus.
Carlanderska-magasinet – Carlanderska Sjukhuset
Carlanderska Sjukhuset hade ett behov av en verksamhetspresentation för att attrahera nya företagskunder. Parallellt fanns också behovet av att stärka kunskapen om verksamheterna internt. Lösningen blev att skapa en redaktionell produkt för att paketera innehåll och samtidigt bygga varumärke och relationer med företag, personal och patienter. Det årliga Carlanderska-magasinet innehåller djupgående intervjuer med patienter, kirurger och läkare samt andra specialister och medarbetare. Magasinet bjuder på läsning om sjukhusets fantastiska avdelningar, kompetenta personal och långa historia. Nunchi ansvarade för hela produktionen – från idé och planering av allt innehåll till att fotografera, illustrera och producera texter. Sjukhusets patienter och medarbetare uppskattar magasinet så mycket att det ständigt tar slut och behöver tryckas upp på nytt. Carlanderska-magasinet blev nominerat i Publishingpriset 2020.
Månadens skörd – ICA
ICA Kvantums mål var att hjälpa kunderna att äta mer grönt med avstamp i Livsmedelsverkets rekommendation att äta 500 gram frukt och grönt om dagen. Ett sätt att inspirera till detta är det månatliga kundmagasinet Månadens skörd som genom reportage, tips och recept skänker matglädje och hjälper kunderna att laga mer mat med säsongens frukter och grönsaker. Nunchi genomförde intervjuer och skrev olika typer av texter till magasinet. Bland artiklarna finns intervjuer med stjärnkockar, influencers och forskare samt texter om allt från mathistoria till framtidens foodtech.
I samarbete med ICA Reklam.