...

TST Sweden

The spectacular Waterjetman.

Uppdrag

TST Sweden är världsledande inom sin bransch (skyddskläder för waterjetting) och har en mycket stark position på marknaden. Nu ville de ta nästa steg i marknadsföringen och göra något utöver det vanliga.

Idé

Waterjetting är ett farligt, svettigt och tufft jobb. Inget för veklingar. Vi presenterade Waterjetman, en actionfigur iförd företagets karaktäristiska röda skyddskläder och en waterjetgun i högsta hugg. En hyllning till alla waterjetoperatörer där ute.

Utförande

Under ett drygt halvår handsyddes det skyddskläder i miniatyr, 3D-printades waterjetguns, handmålades detaljer, ritades serierutor och utvecklades dataspel. Kampanjen rullades ut under IFAT München, världens största mässa inom miljöteknik. På plats fanns Waterjetman, hans egen serietidning, arkadspelet Grease Invaders, klassiska posters och mycket mer.

Resultat

Vi anade att Waterjetman skulle bli en hit, men mottagandet har överträffat våra vildaste förväntningar. Målgruppen fullkomligt ÄLSKAR Waterjetman och har tagit TST Swedens brand love till en helt ny nivå. 

Waterjetman, en hyllning till alla waterjetoperatörer där ute.

Waterjetmans egen serietidning,
Waterjetman vs. Greazilla

Arkadspelet Grease Invaders
gör succé!

Kampanjen rullades ut under IFAT München, världens största mässa inom miljöteknik.

Kampanjen rullades ut under IFAT München,
världens största mässa inom miljöteknik.

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.