TST Sweden
The spectacular Waterjetman.
Uppdrag
TST Sweden är världsledande inom sin bransch (skyddskläder för waterjetting) och har en mycket stark position på marknaden. Nu ville de ta nästa steg i marknadsföringen och göra något utöver det vanliga.
Idé
Waterjetting är ett farligt, svettigt och tufft jobb. Inget för veklingar. Vi presenterade Waterjetman, en actionfigur iförd företagets karaktäristiska röda skyddskläder och en waterjetgun i högsta hugg. En hyllning till alla waterjetoperatörer där ute.
Utförande
Under ett drygt halvår handsyddes det skyddskläder i miniatyr, 3D-printades waterjetguns, handmålades detaljer, ritades serierutor och utvecklades dataspel. Kampanjen rullades ut under IFAT München, världens största mässa inom miljöteknik. På plats fanns Waterjetman, hans egen serietidning, arkadspelet Grease Invaders, klassiska posters och mycket mer.
Resultat
Waterjetman, en hyllning till alla waterjetoperatörer där ute.
Waterjetmans egen serietidning,
Waterjetman vs. Greazilla
Arkadspelet Grease Invaders
gör succé!
Kampanjen rullades ut under IFAT München, världens största mässa inom miljöteknik.
Kampanjen rullades ut under IFAT München,
världens största mässa inom miljöteknik.