...

EFG

Från planmöbeltillverkare till designvarumärke.

Från planmöbel- tillverkare till designvarumärke.

Uppdrag

Lyfta det svenska möbelföretaget EFGs varumärke från planmöbeltillverkare till ett skandinaviskt designvarumärke.

Utförande

Ett helhetsgrepp på varumärket och kommunikationen i flera olika kanaler, både visuellt och verbalt, för att positionera EFG som en betydande och prisvinnande aktör inom skandinavisk design. Detta innebar ett uppdaterat bildspråk och fotomanér, konceptualisering av produktlanseringar och ett större fokus på digitala kanaler för att öka exponeringen mot målgrupper som arkitekter och inredningsdesigners. Nunchi har också arbetat med att ta fram en ny webb med nytt innehåll, strategi och innehåll för nyhetsbrev, ökad närvaro i sociala medier, annonsering (digitalt och print) samt tävlingsbidrag.

Resultat

Uppfattningen om EFG har sedan varumärkesresan förändrats markant, och numera ses EFG som en ledande aktör i möbelbranschen. EFG har vunnit designpriser som Red Dot Design Award och Mixology North, haft samarbeten med välkända och inflytelserika designers samt omnämnts av designmagasin som Residence, Design Milk och Trendhunter. De har även etablerat sig som ett varumärke att räkna med vid ett flertal viktiga branschmässor och events.

En betydande och prisvinnande
aktör inom skandinavisk design.

Som en del i att positionera varumärket har vi också hjälpt EFG att öka sin exponering mot målgrupper som arkitekter och inredningsdesigners. Allt detta har bland annat gjorts genom en ny webb med nytt innehåll, närvaro i sociala medier, nyhetsbrev, annonsering (digitalt och print) samt tävlingsbidrag.

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.